Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 5DA 193 175-881 hella

Cewka zapłonowa 5DA 193 175-881 HELLA

5DA 193 175-881 Cewka zapłonowa HELLA
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

5DA 193 175-881

producent:

HELLA

Sposób montażu przykręcany
Liczba otworów do mocowania 4
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość biegunów 3
Cewka zapłonowa Cewka zapłonowa z elektronicznym rozdzielaczem
nr EAN 4082300588972

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 5DA 193 175-881 HELLA

numery OEM:
RENAULT      77 00 854 306
RENAULT      77 00 872 265
DACIA      77 00 854 306
DACIA      77 00 872 265

Zastosowanie Cewka zapłonowa 5DA 193 175-881 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 5DA 193 175-881 HELLA:

2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.
2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.