Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Volkswagen KAEFER kabriolet (15) Karmann 1.3 (1964.07-1970.07) 40km » 5DA 358 000-181 hella
wybrany samochód: 
Volkswagen Kaefer Kabriolet (15) Karmann 1.3 (1964.07-1970.07) 40km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 5DA 358 000-181 HELLA

5DA 358 000-181 Cewka zapłonowa HELLA
hella 5DA 358 000-181
Cewka zapłonowa 5DA 358 000-181
316.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

5DA 358 000-181

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Sposób montażuprzykręcany
Liczba otworów do mocowania3
Napięcie znamionowe [V]12
Ilość biegunów6
Cewka zapłonowaDwuiskrowa cewka zapłonowa
nr EAN4082300588651

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 5DA 358 000-181 HELLA

Cewka zapłonowa pasuje do: SKODA OCTAVIA I, VW BORA, BORA I, CADDY III, CADDY III/MINIVAN, GOLF IV, JETTA IV, NEW BEETLE, TOURAN 2.0/2.0CNG/2.3 01.98-12.17
numery OEM:
SKODA      06A 905 097
SKODA      06A 905 097 A
VOLKSWAGEN      06A 905 097
VOLKSWAGEN      06A 905 097 A

Zastosowanie Cewka zapłonowa 5DA 358 000-181 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 5DA 358 000-181 HELLA:

Marcin, Warszawa
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.
Adam, Gorlice
2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krystian, Oborniki Śląskie
2024-10-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Frysztak
2025-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.