Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 5DA 358 000-601 hella

Cewka zapłonowa 5DA 358 000-601 HELLA

5DA 358 000-601 Cewka zapłonowa HELLA
77.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

5DA 358 000-601

producent:

HELLA

Sposób montażu przykręcany
Liczba otworów do mocowania 4
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość biegunów 2
Cewka zapłonowa Cewka zapłonowa z elektronicznym rozdzielaczem
nr EAN 4082300623789

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 5DA 358 000-601 HELLA

Cewka zapłonowa pasuje do: TOYOTA AVENSIS, CARINA E VI, CARINA IV, CARINA V, CELICA, COROLLA, HIACE IV, HILUX IV, LAND CRUISER 90, PASEO, STARLET, TERCEL, VW TARO 1.0-2.7 09.82-11.03

Cewka zapłonowa 5DA 358 000-601 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Cewka zapłonowa 5DA 358 000-601 producenta HELLA

TOYOTA

9091902164

numery OEM:
TOYOTA      90919-02164

Zastosowanie Cewka zapłonowa 5DA 358 000-601 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 5DA 358 000-601 HELLA:

Krystian, Oborniki Śląskie
2024-10-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Gorlice
2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Warszawa
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.
Robert, Frysztak
2025-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.