Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Mercedes-benz ATEGO 2633 B (1998-2004) 326km » 5DA 358 168-761 hella
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Atego 2633 B (1998-2004) 326km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CEWKA ZAPŁONOWA HYUNDAI KIA 5DA 358 168-761 HELLA

5DA 358 168-761 CEWKA ZAPŁONOWA HYUNDAI KIA HELLA
131.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

5DA 358 168-761

producent:

HELLA

Napięcie [V] 12
przykręcany
Wtykowa cewka zapłonowa
Ilość biegunów 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA HYUNDAI KIA 5DA 358 168-761 HELLA

Cewka zapłonowa pasuje do: HYUNDAI ELANTRA VI, I30, KONA, TUCSON, TUCSON/SUV, VELOSTER, KIA CEED, CEED, OPTIMA, PRO CEED, PROCEED, SELTOS, SOUL II, SOUL III, SPORTAGE IV, XCEED 1.6 05.12-
numery OEM:
HYUNDAI      27301 2B120
KIA      27301 2B120
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA HYUNDAI KIA 5DA 358 168-761 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o CEWKA ZAPŁONOWA HYUNDAI KIA 5DA 358 168-761 HELLA:

Marcin, Warszawa
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.
Krystian, Oborniki Śląskie
2024-10-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Gorlice
2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Frysztak
2025-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.