Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 6PU 012 679-871 hella

CZUJNIK ABS MERCEDES W176 A-KLASA 12-18 PRZÓD 6PU 012 679-871 HELLA

6PU 012 679-871 CZUJNIK ABS MERCEDES W176 A-KLASA 12-18 PRZÓD HELLA
64.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

6PU 012 679-871

producent:

HELLA

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CZUJNIK ABS MERCEDES W176 A-KLASA 12-18 PRZÓD 6PU 012 679-871 HELLA

Czujnik ABS przód L/P pasuje do: MERCEDES A (W176), B SPORTS TOURER (W246, W242), CLA (C117), CLA SHOOTING BRAKE (X117), GLA (X156) 1.5D-Electric 11.11-12.19
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      246 540 25 10
MERCEDES-BENZ      2465402510
MERCEDES-BENZ      A 246 540 25 10

Zastosowanie CZUJNIK ABS MERCEDES W176 A-KLASA 12-18 PRZÓD 6PU 012 679-871 HELLA w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.