Konstrukcja świec żarowych | zoptymalizowana mocowo | |
Rozmiar klucza | 10mm | |
Napięcie znamionowe [V] | 11 | |
Rodzaj wtyczki | Styk śrubowy | |
nr EAN | 4082300790429 |
Dodatkowe informacje o produkcie Świeca żarowa 8EG 008 498-331 HELLA
FIAT | 9623638380 | |
FIAT | 9638985980 | |
FIAT | 9651029780 | |
SUZUKI | 09900-HDI01-000 | |
SUZUKI | 18550-67G00 | |
SUZUKI | 18550-67G01 | |
SUZUKI | 18550-67G02 | |
SUZUKI | 18550-67G10 | |
SUZUKI | 18850-67G11 | |
SUZUKI | 18850-86CT2 | |
SUZUKI | 18850-86CT3 | |
SUZUKI | 18850-86CT4 |
Zastosowanie Świeca żarowa 8EG 008 498-331 HELLA w samochodach:
Świece żarowe stosowane są w celu wstępnego podgrzania mieszanki paliwowo-powietrznej w silnikach z zapłonem samoczynnym, potocznie zwanych dieslami. Aby zapłon mieszanki w zimnym silniku diesla mógł nastąpić musi ona być podgrzana. Do tego właśnie używana jest świeca żarowa. W odróżnieniu od jej "benzynowej siostry" nie jest używana przez cały czas pracy silnika, tylko podczas jego rozgrzewania i jest wyłączana przez przekaźnik świecy żarowej, co zabezpiecza ją przez przegrzaniem i zniszczeniem. Stosowane są śiewce żarowe metalowe i cermiczne. Świece ceramiczne mają dłuższą żywotność i lepiej pzrekazują ciepło do mieszanki.