Konstrukcja świec żarowych | zoptymalizowana mocowo |
Rozmiar klucza | 10mm |
Napięcie znamionowe [V] | 11 |
Rodzaj wtyczki | Styk śrubowy |
nr EAN | 4082300790399 |
Dodatkowe informacje o produkcie Świeca żarowa 8EG 008 498-361 HELLA
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
9651583680
1313809, 3M5Q6M090AB
8653698
FIAT | 9651583680 | |
FORD | 1313809 | |
FORD | 3M5Q6M090AB | |
VOLVO | 8653698 |
Zastosowanie Świeca żarowa 8EG 008 498-361 HELLA w samochodach:
Świece żarowe stosowane są w celu wstępnego podgrzania mieszanki paliwowo-powietrznej w silnikach z zapłonem samoczynnym, potocznie zwanych dieslami. Aby zapłon mieszanki w zimnym silniku diesla mógł nastąpić musi ona być podgrzana. Do tego właśnie używana jest świeca żarowa. W odróżnieniu od jej "benzynowej siostry" nie jest używana przez cały czas pracy silnika, tylko podczas jego rozgrzewania i jest wyłączana przez przekaźnik świecy żarowej, co zabezpiecza ją przez przegrzaniem i zniszczeniem. Stosowane są śiewce żarowe metalowe i cermiczne. Świece ceramiczne mają dłuższą żywotność i lepiej pzrekazują ciepło do mieszanki.