
| Konstrukcja świec żarowych | zoptymalizowana mocowo |
| Rozmiar klucza | 10mm |
| Napięcie znamionowe [V] | 4,4 |
| Rodzaj wtyczki | Wtyczka okrągła |
| nr EAN | 4082300790337 |
Dodatkowe informacje o produkcie Świeca żarowa 8EG 008 498-421 HELLA
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
FX, Q45 III, M35, M45, EX, G coupe, G
8200682592
1106500Q0E
4151590001, A4151590001
1106500Q0E
| MERCEDES-BENZ | 415 159 00 01 | |
| MERCEDES-BENZ | A 415 159 00 01 | |
| NISSAN | 11065-00Q0E | |
| RENAULT | 82 00 682 592 | |
| INFINITI | 11065-00Q0E |
Zastosowanie Świeca żarowa 8EG 008 498-421 HELLA w samochodach:
Świece żarowe stosowane są w celu wstępnego podgrzania mieszanki paliwowo-powietrznej w silnikach z zapłonem samoczynnym, potocznie zwanych dieslami. Aby zapłon mieszanki w zimnym silniku diesla mógł nastąpić musi ona być podgrzana. Do tego właśnie używana jest świeca żarowa. W odróżnieniu od jej "benzynowej siostry" nie jest używana przez cały czas pracy silnika, tylko podczas jego rozgrzewania i jest wyłączana przez przekaźnik świecy żarowej, co zabezpiecza ją przez przegrzaniem i zniszczeniem. Stosowane są śiewce żarowe metalowe i cermiczne. Świece ceramiczne mają dłuższą żywotność i lepiej pzrekazują ciepło do mieszanki.