Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 427-061 hella

Alternator 8EL 012 427-061 HELLA

8EL 012 427-061 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-061
Alternator 8EL 012 427-061
8EL 012 427-061
579.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1589IR

numer części:

8EL 012 427-061

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 90
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 54
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300500455

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-061 HELLA

Alternator (14V, 90A) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C5 I, C8, JUMPY I, XSARA, XSARA PICASSO, XSARA/HATCHBACK, XSARA/KOMBI, FIAT SCUDO, ULYSSE, LANCIA PHEDRA 1.1-2.2 06.96-
numery OEM:
CITROËN      5705 4K
CITROËN      5705 5C
CITROËN      5705 5V
CITROËN      5705 7E
CITROËN      5705 7F
CITROËN      5705 CQ
CITROËN      5705.GQ
CITROËN      96.362.046.80
CITROËN      96.382.757.80
CITROËN      96.428.801.80
CITROËN      9656 003780
FIAT      9638275480
PEUGEOT      5705 4K
PEUGEOT      5705 5C
PEUGEOT      5705 5V
PEUGEOT      5705 7E
PEUGEOT      5705 7F
PEUGEOT      5705 CQ
PEUGEOT      5705.GQ
PEUGEOT      96.362.046.80
PEUGEOT      9638275780
PEUGEOT      9642880180
PEUGEOT      9656 003780
zamienniki:
8EL 737 874-001
brak
HELLA
DRA0181
brak
DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE
437193
brak
VALEO
440017
brak
VALEO
439695
brak
VALEO
746892
brak
VALEO
746919
brak
VALEO
839084
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-061 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów