Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 428-421 hella

Alternator 8EL 012 428-421 HELLA

8EL 012 428-421 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-421
Alternator 8EL 012 428-421
8EL 012 428-421
442.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1925IR

numer części:

8EL 012 428-421

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 105
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 48
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300499698

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-421 HELLA

Koszt kaucji: 36.08 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

Alternator (14V, 105A) pasuje do: FORD C-MAX, FIESTA IV, FIESTA V, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, FOCUS C-MAX, FOCUS I, FOCUS II, FOCUS II/KOMBI, FOCUS I/KOMBI, FUSION, PUMA 1.25-1.6LPG 08.95-12.12

Alternator 8EL 012 428-421 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Alternator 8EL 012 428-421 producenta HELLA

FORD

1305962, 1322573, 1361259, 1426014, 1511220, 1708472, 3N1110300AB, 3N1110300AC, 3N1110300AD, 3N1110300AE, 3N1110300AF

numery OEM:
FORD      1 305 962
FORD      1 322 573
FORD      1 361 259
FORD      1 426 014
FORD      1 511 220
FORD      1708472
FORD      3N1110300AB
FORD      3N1110300AC
FORD      3N1110300AD
FORD      3N1110300AE
FORD      3N1110300AF

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-421 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów