Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Honda CIVIC VI Hatchback (EJ, EK) 1.6 VTi (EK4) (1995.11-2001.02) 160km » 8EL 012 428-441 hella
wybrany samochód: 
Honda Civic Vi Hatchback (ej, Ek) 1.6 Vti (ek4) (1995.11-2001.02) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 428-441 HELLA

8EL 012 428-441 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-441
Alternator 8EL 012 428-441
8EL 012 428-441
648.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1994IR

numer części:

8EL 012 428-441

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]140
Koła pasowez kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm]54
Liczba rowków6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300499339

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-441 HELLA

Alternator (14V, 140A) pasuje do: OPEL ASTRA H, ASTRA H GTC, ASTRA H/KOMBI, SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA B, ZAFIRA B/MINIVAN 1.9D 04.04-04.15
numery OEM:
OPEL      13 22 9991
OPEL      13 22 9992
OPEL      62 04 278
OPEL      6204279
OPEL      93 19 1921
OPEL      93 19 1922
VAUXHALL      13 22 9991
VAUXHALL      13 22 9992
VAUXHALL      6204278
VAUXHALL      6204279
VAUXHALL      93 19 1921
VAUXHALL      93 19 1922
zamienniki:
8EL 738 212-191
brak
HELLA
DRA0218
brak
DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE
0 124 425 058
brak
BOSCH
0 124 425 059
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-441 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.