Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 429-101 hella

Alternator 8EL 012 429-101 HELLA

8EL 012 429-101 Alternator HELLA
hella 8EL 012 429-101
Alternator 8EL 012 429-101
8EL 012 429-101
753.01 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1658IR

numer części:

8EL 012 429-101

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 120
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 54
Liczba rowków 5
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300549263

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 429-101 HELLA

Alternator (14V, 120A) pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ASTRA G/KOMBI, ASTRA H, ASTRA H CLASSIC, ASTRA H GTC, ASTRA H/KOMBI, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA C 1.0-2.2 02.98-

Alternator 8EL 012 429-101 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Alternator 8EL 012 429-101 producenta HELLA

OPEL

13143128, 13156053, 24437121, 6204103, 6204145, 6204177, 6204194, 9200957, 93175807, 93177833, 93180417

numery OEM:
OPEL      13143128
OPEL      13156053
OPEL      24 43 7121
OPEL      62 04 103
OPEL      62 04 145
OPEL      62 04 177
OPEL      62 04 194
OPEL      92 00 957
OPEL      93175807
OPEL      93177833
OPEL      93180417
VAUXHALL      13143128
VAUXHALL      13156053
VAUXHALL      24 43 7121
VAUXHALL      62 04 103
VAUXHALL      62 04 145
VAUXHALL      62 04 177
VAUXHALL      62 04 194
VAUXHALL      92 00 957
VAUXHALL      93175807
VAUXHALL      93177833
VAUXHALL      93180417

Zastosowanie Alternator 8EL 012 429-101 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów