Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Volvo V60 I (155) T5 (2010.09-2014.12) 241km » 8EL 012 429-231 hella
wybrany samochód: 
Volvo V60 I (155) T5 (2010.09-2014.12) 241km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 429-231 HELLA

8EL 012 429-231 Alternator HELLA
hella 8EL 012 429-231
Alternator 8EL 012 429-231
8EL 012 429-231

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1811IR

numer części:

8EL 012 429-231

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]140
Koła pasowez kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm]56
Liczba rowków6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300549492

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 429-231 HELLA

Alternator (14V, 140A) pasuje do: AUDI A3, A4 B6, A4 B7, A6 C5, TT, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, EXEO, EXEO ST, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, SUPERB II, YETI, VW BEETLE 1.6-2.0D 11.00-07.18
numery OEM:
AUDI      06B 903 016 AA
AUDI      06B 903 016 AB
AUDI      06B 903 016 AF
AUDI      06B 903 019 EX
AUDI      06D 903 016 A
AUDI      06J 903 023 C
SEAT      06B 903 016 AA
SEAT      06B 903 016 AB
SEAT      06B 903 016 AF
SEAT      06B 903 019 EX
SEAT      06D 903 016 A
SEAT      06J 903 023 C
SKODA      06B 903 016 AA
SKODA      06B 903 016 AB
SKODA      06B 903 016 AF
SKODA      06B 903 019 EX
SKODA      06D 903 016 A
SKODA      06J 903 023 C
VOLKSWAGEN      06B 903 016 AA
VOLKSWAGEN      06B 903 016 AB
VOLKSWAGEN      06B 903 016 AF
VOLKSWAGEN      06B 903 019 EX
VOLKSWAGEN      06D 903 016 A
VOLKSWAGEN      06J 903 023 C

Zastosowanie Alternator 8EL 012 429-231 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów