Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Audi A6 C4 (4A2) 2.8 quattro (1995.12-1997.10) 193km » 8EL 012 429-471 hella
wybrany samochód: 
Audi A6 C4 (4a2) 2.8 Quattro (1995.12-1997.10) 193km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 429-471 HELLA

8EL 012 429-471 Alternator HELLA
hella 8EL 012 429-471
Alternator 8EL 012 429-471
8EL 012 429-471
687.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:1 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

CA1881IR

numer części:

8EL 012 429-471

dostawca:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]120
Koła pasowez kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm]55
Liczba rowków5
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300549737
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 429-471 HELLA

Alternator (14V, 120A) pasuje do: DACIA LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN MCV, SANDERO, NISSAN ALMERA II, KUBISTAR, RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, DUSTER, KANGOO, KANGOO EXPRESS, LOGAN I 1.5D 06.01-
numery OEM:
NISSAN      23100-00QAU
NISSAN      23100-BN704
NISSAN      23100BN704
RENAULT      60 01 548 554
RENAULT      77 01 473 614
RENAULT      77 01 477 001
RENAULT      77 11 497 094
RENAULT      82 00 022 774
RENAULT      82 00 523 616
DACIA      60 01 548 554
DACIA      77 01 473 614
DACIA      77 01 477 001
DACIA      7711497094
DACIA      82 00 022 774
DACIA      82 00 523 616
INFINITI      23100-00QAU
zamienniki:
8EL 738 211-721
brak
HELLA
V40-13-42030
brak
VEMO
439575
brak
VALEO
440028
brak
VALEO
440236
brak
VALEO
746966
brak
VALEO
839078
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 429-471 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.