Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 429-841 hella

Alternator 8EL 012 429-841 HELLA

8EL 012 429-841 Alternator HELLA
hella 8EL 012 429-841
Alternator 8EL 012 429-841
8EL 012 429-841
 

    Ocena:
numery handlowe:

CA1906IR

numer części:

8EL 012 429-841

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 120
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm] 57
Liczba rowków 5
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300551020

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 429-841 HELLA

Alternator (14V, 120A) pasuje do: HYUNDAI ACCENT III, ELANTRA IV, I30, MATRIX; KIA CEE'D, CERATO I, PICANTO I, PRO CEE'D, RIO II, VENGA 1.1D-1.6D 10.01-
numery OEM:
KIA      37300-2A100
KIA      37300-2A110
KIA      37300-2A500

Zastosowanie Alternator 8EL 012 429-841 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów