Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 430-191 hella

Alternator 8EL 012 430-191 HELLA

8EL 012 430-191 Alternator HELLA
hella 8EL 012 430-191
Alternator 8EL 012 430-191
8EL 012 430-191
556.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:2 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

JA1530IR

numer części:

8EL 012 430-191

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 70
Koła pasowe z podwójnym kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm] 80
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300551372

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 430-191 HELLA

Alternator (14V, 70A) pasuje do: FORD RANGER, MAZDA B-SERIE, BT-50 2.5D/3.0D 02.96-12.15

Alternator 8EL 012 430-191 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

Numery OE Alternator 8EL 012 430-191 producenta HELLA

FORD

3601014, 4344538, 6M3410300AB, XM3410300AA, XM3410300BA

MAZDA

WL2118300, WL2118300A, WL2118300T, WL9118300, WLAA18300A

numery OEM:
FORD      3 601 014
FORD      4 344 538
FORD      6M3410300AB
FORD      XM3410300AA
FORD      XM3410300BA
MAZDA      WL21-18-300
MAZDA      WL21-18-300 A
MAZDA      WL2118300T
MAZDA      WL91-18-300
MAZDA      WLAA-18-300A
MITSUBISHI      A002TA6099
MITSUBISHI      A002TA6099A
MITSUBISHI      A002TA6099AT
MITSUBISHI      A002TC1479ZT
MITSUBISHI      A2T A6099
MITSUBISHI      A2T A6099A
MITSUBISHI      A2T A6099AT
MITSUBISHI      A2TA6099
MITSUBISHI      A2TA6099A
MITSUBISHI      A2TA6099AT
MITSUBISHI      A2TC1479ZT

Zastosowanie Alternator 8EL 012 430-191 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.