Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Citroën C2 (JM_) 1.1 (2003.09-2012.09) 60km » 8EL 012 430-411 hella
wybrany samochód: 
Citroën C2 (jm_) 1.1 (2003.09-2012.09) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 430-411 HELLA

8EL 012 430-411 Alternator HELLA
hella 8EL 012 430-411
Alternator 8EL 012 430-411
8EL 012 430-411
617.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

8EL 012 430-411

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]100
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]54
Ilość żeber5
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300717150

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 430-411 HELLA

Koszt kaucji: 36.25 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

Alternator (14V, 100A) pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ASTRA H, ASTRA H GTC, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA C, CORSA C/HATCHBACK, CORSA D, CORSA D/HATCHBACK, MERIVA A 1.0-1.4LPG 02.98-
numery OEM:
OPEL      24437120
OPEL      55556068
OPEL      55556069
OPEL      62 04 104
OPEL      62 04 137
OPEL      62 04 203
OPEL      62 04 208
OPEL      92 00 958
OPEL      93175793
OPEL      93183435
OPEL      93184055
VAUXHALL      24437120
VAUXHALL      55556068
VAUXHALL      55556069
VAUXHALL      62 04 104
VAUXHALL      62 04 137
VAUXHALL      62 04 203
VAUXHALL      62 04 208
VAUXHALL      92 00 958
VAUXHALL      93175793
VAUXHALL      93183435
VAUXHALL      93184055
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Alternator 8EL 012 430-411 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów