Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Audi TT Roadster (8J9) 2.0 TTS quattro (2008.05-2014.06) 265km » 8EL 015 630-761 hella
wybrany samochód: 
Audi Tt Roadster (8j9) 2.0 Tts Quattro (2008.05-2014.06) 265km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

ALTERNATOR 12V BMW 8EL 015 630-761 HELLA

8EL 015 630-761 ALTERNATOR 12V BMW HELLA
hella 8EL 015 630-761
ALTERNATOR 12V BMW 8EL 015 630-761
8EL 015 630-761
hella 8EL 015 630-761 ALTERNATOR 12V BMW
1,067.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

8EL 015 630-761

producent:

HELLA

z kołem pasowym wolnobieżnym
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 180
Koło pasowe o śr. [mm] 54
Nie wymagany zwrot starej części
Liczba rowków 6
stara wersja wykonania
Część nowa bez rękojmi
Montaż/demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie ALTERNATOR 12V BMW 8EL 015 630-761 HELLA

Alternator (14V, 180A) pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E82), 1 (E87), 1 (E88), 3 (E90), 3 (E91), 3 (E92), 3 (E93), 5 (E60), 5 (E61), X1 (E84), X3 (E83), X3 (F25) 2.0D 06.04-08.17
numery OEM:
BMW      12318507623
BMW      12318509022
BMW      8507623
BMW      8509022
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie ALTERNATOR 12V BMW 8EL 015 630-761 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów