Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » 8TL 359 003-131 hella

Pompa hydrauliczna układu kierowniczego 8TL 359 003-131 HELLA

8TL 359 003-131 Pompa hydrauliczna układu kierowniczego HELLA
hella 8TL 359 003-131
Pompa hydrauliczna układu kierowniczego 8TL 359 003-131
504.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 18.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

8TL 359 003-131

producent:

HELLA

Ciśnienie [bar]128
Tryb pracyhydrauliczny
Ø koła pasowego [mm]138,5
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze zbiornikiem
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
dla producentów przekładni kierowniczychZF
Liczba rowków6
Montaż/demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hydrauliczna układu kierowniczego 8TL 359 003-131 HELLA

Pompa hydrauliczna przekładni kierowniczej (nowy) pasuje do: MERCEDES C T-MODEL (S204), C (W204), E T-MODEL (S211), E (VF211), E (W211) 2.1D/2.7D 03.03-12.09
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      004 466 70 01
MERCEDES-BENZ      0044667001
MERCEDES-BENZ      A 004 466 70 01

Zastosowanie Pompa hydrauliczna układu kierowniczego 8TL 359 003-131 HELLA w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.