Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, J1310906 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1310906 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1310906 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1310906

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 106
średnica zewnętrzna [mm] 57
Średnica wewnętrzna [mm] 21,5
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416253592
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1310906 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: ALFA ROMEO 159; BUICK CASCADA; CHEVROLET AVEO, AVEO / KALOS, CRUZE, MALIBU, ORLANDO, TRAX; FIAT CROMA; OPEL ADAM, AGILA, ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ASTRA H 1.0-1.8LPG 11.96-
numery OEM:
FIAT      0000055594651
FIAT      55594651
FIAT      71744410
FIAT      73504179
GMC      55353324
GMC      55588497
GMC      55594651
GMC      56 50 359
GMC      93185674
OPEL      55560748
OPEL      55584685
OPEL      55588497
OPEL      55594651
OPEL      55594652
OPEL      5650359
OPEL      650155
OPEL      650163
OPEL      650172
OPEL      650173
OPEL      93185674
OPEL      93190129
OPEL      95526685
OPEL      95526686
OPEL      95526687
SAAB      93185674
VAUXHALL      55560748
VAUXHALL      55584685
VAUXHALL      55588497
VAUXHALL      55594651
VAUXHALL      55594652
VAUXHALL      5650359
VAUXHALL      650155
VAUXHALL      650163
VAUXHALL      650172
VAUXHALL      650173
VAUXHALL      93185674
VAUXHALL      93190129
VAUXHALL      95526685
VAUXHALL      95526686
VAUXHALL      95526687
CHEVROLET      55594651
CHEVROLET      93185674
CHEVROLET      95526685
CHEVROLET      95526687
HYUNDAI      93185674

Zastosowanie Filtr oleju J1310906 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.