Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, J1317005 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1317005 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1317005 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
27.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

J1317005

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 70
średnica zewnętrzna [mm] 80
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
Kolor srebrny
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131002
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
nr EAN 4029416014490
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1317005 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: FORD TRANSIT CONNECT, TRANSIT CONNECT V408/MINIVAN; HONDA ACCORD VIII, ACCORD X, ODYSSEY, RIDGELINE; KIA SORENTO II, SPORTAGE III; NISSAN ARMADA, CEDRIC 1.6-5.6ALK 09.86-
numery OEM:
SUBARU      15208-AA020
SUBARU      15208-AA021
SUBARU      15208-AA022
SUBARU      15208-AA023
SUBARU      15208-AA024
SUBARU      15208-AA060
SUBARU      AY100-FJ021

Zastosowanie Filtr oleju J1317005 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.