Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 138002 hüco

Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138002 HÜCO

138002 Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco HÜCO
77.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

138002

producent:

HÜCO

Ilość połączeń 7
Ograniczenia producenta OE BOSCH
Wersja Hall
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079380027

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138002 HÜCO

Moduł zapłonowy (7 pin) pasuje do: VOLVO 240, 340-360, 740; LADA SAMARA; OPEL ASCONA C, COMMODORE C, KADETT D, KADETT E, MANTA B, MONZA A, REKORD E, SENATOR A; SEAT IBIZA I, MALAGA 0.9-3.0 08.77-12.06
numery OEM:
AUDI      211905351
AUDI      211905351A
AUDI      211905351B
AUDI      211905351D
AUDI      211905351E
BMW      12141244089
BMW      12141244191
BMW      12141244226
BMW      12141244477
BMW      12141244481
BMW      12141244482
BMW      1214244089
BMW      1214244191
BMW      1214244226
BMW      1214244481
DAF      1317809
DAF      1389939
DAF      285230
DAF      3501922
LADA      2108373491010
LADA      363734
OPEL      1208037
OPEL      1208241
OPEL      1208246
OPEL      4012031
OPEL      90097924
OPEL      90187341
RENAULT      7401269084
SAAB      8573826
SAAB      9390220
SEAT      SE021913010A
SEAT      XO39416000
SEAT      XO39678360
VOLVO      1317809
VOLVO      1389939
VOLVO      285230
VOLVO      350109223
VOLVO      3501922
VOLKSWAGEN      211905351
VOLKSWAGEN      211905351A
VOLKSWAGEN      211905351B
VOLKSWAGEN      211905351D
VOLKSWAGEN      211905351E

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138002 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.