Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 138004 hüco

Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138004 HÜCO

138004 Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco HÜCO
87.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

138004

producent:

HÜCO

Ograniczenia producenta OE BOSCH
Wersja Hall
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079380041

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138004 HÜCO

Moduł zapłonowy (7 pin) pasuje do: AUDI 100 C2, 100 C3, 200 C2, 200 C3, 80 B2, 80 B3, 90 B2, 90 B3, COUPE B2, COUPE B3, QUATTRO; PORSCHE 924; SAAB 900 I; SEAT TOLEDO I; VW CADDY I 1.0-2.3 05.73-
numery OEM:
AUDI      191905351
AUDI      191905351A
AUDI      191905351B
AUDI      191905351C
PORSCHE      191905351A
SAAB      8980534
SAAB      8980543
VOLKSWAGEN      191905351
VOLKSWAGEN      191905351A
VOLKSWAGEN      191905351B
VOLKSWAGEN      191905351C

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138004 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.