Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Audi Q2 (GAB, GAG) 35 TFSI (2018.07-???) 150km » 138420 hüco
wybrany samochód: 
Audi Q2 (gab, Gag) 35 Tfsi (2018.07-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138420 HÜCO

138420 Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco HÜCO
188.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

138420

producent:

HÜCO

Status produktu: Artykuł wychodzący
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez cewki
Gwarancja5 lata gwarancji
nr EAN4044079384209

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138420 HÜCO

Moduł zapłonowy (7 pin) pasuje do: AUDI A2, A3, A4 B5, A4 B6, A4 B7, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, EXEO, EXEO ST, IBIZA II, IBIZA III, INCA 1.0-2.0LPG 11.94-08.15
numery OEM:
AUDI      032905106
AUDI      032905106B
SEAT      032905106
SEAT      032905106B
SKODA      032905106
SKODA      032905106B
VOLKSWAGEN      032905106
VOLKSWAGEN      032905106B
VAG      032905106
VAG      032905106B

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138420 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.