Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 138856 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 138856 HÜCO

138856 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO
hüco 138856
Cewka zapłonowa, Hueco 138856
138856
136.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

138856

producent:

HÜCO

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łącznikiem
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079388566

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 138856 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: HYUNDAI I10 I, I10 II, I20 I, I20 II; KIA PICANTO II, RIO III 1.2-1.2LPG 09.08-
numery OEM:
HYUNDAI      2730103000
HYUNDAI      2730103010
HYUNDAI      2730103015
HYUNDAI      2730103035
HYUNDAI      2730103100
KIA      2730103000
KIA      2730103010
KIA      2730103015
KIA      2730103035
KIA      2730103100
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 138856 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.