Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 17-1070KIT ijs group

Zestaw koła pasowego, wał korbowy 17-1070KIT IJS GROUP

17-1070KIT Zestaw koła pasowego, wał korbowy IJS GROUP
426.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj

    Ocena:
numer części:

17-1070KIT

producent:

IJS GROUP

Ilość żeber 5
Średnica wewnętrzna [mm] 18,5
Średnica wewnętrzna [mm] 40
Średnica 1 [mm] 141,5
Średnica 2 [mm] 149,5
Ilość żeber 2 5
nr EAN 8435398500740

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 17-1070KIT IJS GROUP

numery OEM:
BMW      11232247887
ROVER      LHG100750
LAND ROVER      LHG100750L
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 17-1070KIT IJS GROUP w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

IJS