Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Alpine A610 3.0 TURBO (1991.01-1995.04) 250km » 544 0054 10 ina
wybrany samochód: 
Alpine A610 3.0 Turbo (1991.01-1995.04) 250km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 544 0054 10 INA

544 0054 10 Koło pasowe, wał korbowy INA
133.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

544 0054 10

producent:

INA

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]152,00
Szerokość [mm]35,00
Liczba rowków5
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN4005108544506

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 544 0054 10 INA

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: DACIA DOKKER/MINIVAN, DUSTER, LOGAN MCV II, SANDERO II, NISSAN ALMERA II, CUBE, JUKE, KUBISTAR, MICRA III, MICRA V, NOTE 1.2-1.6LPG 06.01-
numery OEM:
NISSAN      12303-00Q3B
NISSAN      12303-00QAU
NISSAN      12303-00QAY
NISSAN      12303-00QBA
NISSAN      12303-AY600
NISSAN      12303-BN700
NISSAN      1230300Q3B
NISSAN      1230300QAU
NISSAN      1230300QAY
NISSAN      1230300QBA
NISSAN      12303AY600
NISSAN      12303BN700
RENAULT      82 00 051 194
RENAULT      82 00 184 103
RENAULT      82 00 185 800
RENAULT      82 00 392 697
RENAULT      82 00 477 938
RENAULT      8200051194
RENAULT      8200184103
RENAULT      8200185800
RENAULT      8200392697
RENAULT      8200477938
DACIA      82 00 051 194
DACIA      82 00 184 103
DACIA      82 00 185 800
DACIA      82 00 392 697
DACIA      82 00 477 938
DACIA      8200051194
DACIA      8200184103
DACIA      8200185800
DACIA      8200392697
DACIA      8200477938

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 544 0054 10 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 544 0054 10 INA:

Mirosław, Chorzów
2024-12-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krystian, Oborniki Śląskie
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Warszawa
2025-06-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krystian, Oborniki Śląskie
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Patryk, Gliwice
2022-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Stopnica
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Łukasz, Mieielc
2024-03-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jakub, Warszawa
2021-03-19
 3/5
Pomimo zapewnieniu w rozmowie telefonicznej, że produkt jest dostępny, okazało się, że nie jest. Wybrałem zamiennik. - odpowiedź sklepu: To nie był zamiennik tylo INA nie produkuje sama tej części a pakuje część poddostawcy
zobacz instrukcję montażu 544 0054 10zobacz instrukcję montażu 544 0054 10

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.