Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 544 0088 20 ina

Zestaw koła pasowego, wał korbowy 544 0088 20 INA

544 0088 20 Zestaw koła pasowego, wał korbowy INA
224.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

544 0088 20

producent:

INA

Średnica [mm] 151,50
Szerokość [mm] 41,50
Liczba rowków 7
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4014870517205

skład zestawu:
544 0088 10 Koło pasowe, wał korbowy
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 544 0088 20 INA

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: NISSAN PRIMERA, RENAULT GRAND SCENIC II, GRAND SCENIC III, LAGUNA II, MEGANE, MEGANE II, MEGANE III, SCENIC II, SCENIC III 1.9D 03.01-

Zestaw koła pasowego, wał korbowy 544 0088 20 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Zestaw koła pasowego, wał korbowy 544 0088 20 producenta INA

RENAULT

8200268426, 8200297936, 8200457775, 8200523072

NISSAN

1230300QBD, 12303AW300

numery OEM:
NISSAN      12303-00QBD
NISSAN      12303-AW300
NISSAN      1230300QBD
NISSAN      12303AW300
RENAULT      82 00 268 426
RENAULT      82 00 297 936
RENAULT      82 00 457 775
RENAULT      82 00 523 072
RENAULT      8200268426
RENAULT      8200297936
RENAULT      8200457775
RENAULT      8200523072
DACIA      82 00 268 426
DACIA      82 00 297 936
DACIA      82 00 457 775
DACIA      82 00 523 072
DACIA      8200268426
DACIA      8200297936
DACIA      8200457775
DACIA      8200523072
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 544 0088 20 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw koła pasowego, wał korbowy 544 0088 20 INA:

Krystian, Oborniki Śląskie
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, Chorzów
2024-12-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jakub, Warszawa
2021-03-19
 3/5
Pomimo zapewnieniu w rozmowie telefonicznej, że produkt jest dostępny, okazało się, że nie jest. Wybrałem zamiennik. - odpowiedź sklepu: To nie był zamiennik tylo INA nie produkuje sama tej części a pakuje część poddostawcy
Artur, Stopnica
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krystian, Oborniki Śląskie
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Warszawa
2025-06-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Łukasz, Mieielc
2024-03-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Patryk, Gliwice
2022-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.