Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 544 0089 10 ina

Koło pasowe, wał korbowy 544 0089 10 INA

544 0089 10 Koło pasowe, wał korbowy INA
204.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:7 szt.

    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

544 0089 10

dostawca:

INA

średnica zewnętrzna [mm] 151,00
Szerokość [mm] 37,00
Liczba rowków 5
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108831958

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 544 0089 10 INA

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: CITROEN C3 I, NISSAN INTERSTAR, PRIMASTAR, OPEL MOVANO A, VIVARO A, PEUGEOT 207, RENAULT LAGUNA I, LAGUNA II, MASTER II 1.4D/1.6/1.9D 09.99-

Koło pasowe, wał korbowy 544 0089 10 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 544 0089 10 producenta INA

OPEL

4413749, 4414116, 93161259, 93170225

RENAULT

8200386451

NISSAN

1230300QA2, 1230300QAF

numery OEM:
NISSAN      12303-00QA2
NISSAN      12303-00QAF
NISSAN      1230300QA2
NISSAN      1230300QAF
OPEL      44 13 749
OPEL      44 14 116
OPEL      4413749
OPEL      4414116
OPEL      93161259
OPEL      93170225
RENAULT      82 00 386 451
RENAULT      8200386451
VAUXHALL      44 13 749
VAUXHALL      44 14 116
VAUXHALL      4413749
VAUXHALL      4414116
VAUXHALL      93161259
VAUXHALL      93170225
DACIA      82 00 386 451
DACIA      8200386451

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 544 0089 10 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 544 0089 10 INA:

Patryk, Gliwice
2022-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Łukasz, Mieielc
2024-03-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krystian, Oborniki Śląskie
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, Chorzów
2024-12-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jakub, Warszawa
2021-03-19
 3/5
Pomimo zapewnieniu w rozmowie telefonicznej, że produkt jest dostępny, okazało się, że nie jest. Wybrałem zamiennik. - odpowiedź sklepu: To nie był zamiennik tylo INA nie produkuje sama tej części a pakuje część poddostawcy
Krystian, Oborniki Śląskie
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Warszawa
2025-06-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Stopnica
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
zobacz instrukcję montażu 544 0089 10zobacz instrukcję montażu 544 0089 10

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.