Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 4PK800 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK800 INA

FB 4PK800 Pasek klinowy wielorowkowy INA
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

4PK798, 4PK799, 4PK800, 4PK801, 4PK802

numer części:

FB 4PK800

producent:

INA

Ilość żeber 4
Długość [mm] 800
nr EAN 4014870122812

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK800 INA

numery OEM:
DAIHATSU      99364-00800
DAIHATSU      9936400800
FIAT      71742126
HONDA      31110-P2A-003
HONDA      31110-P2A-004
HONDA      31110P2A003
HONDA      31110P2A004
MERCEDES-BENZ      A 001 993 44 96
MERCEDES-BENZ      A0019934496
OPEL      18 54 736
OPEL      1854736
OPEL      90543954
SUZUKI      17521-61A00
SUZUKI      17521-85C11
SUZUKI      1752161A00
SUZUKI      1752185C11
TOYOTA      90916-02352
TOYOTA      9091602352
TOYOTA      99364-00800
TOYOTA      9936400800
VAUXHALL      18 54 736
VAUXHALL      1854736
VAUXHALL      90543954
HYUNDAI      MB376-15907
HYUNDAI      MB37615907
KIA      MB376-15907
KIA      MB37615907
LEXUS      90916-02352
LEXUS      9091602352
LEXUS      99364-00800
LEXUS      9936400800
SMART      001 993 44 96
SMART      0019934496
SMART      A00 1993 4496
SMART      A0019934496

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK800 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK800 INA:

2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.