Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Renault TRAFIC II Autobus (JL) 2.0 dCi 115 (JL00, JL01, JL0H, JL0M, JL0U) (2006.08-???) 114km » FB 5PK1765 ina
wybrany samochód: 
Renault Trafic Ii Autobus (jl) 2.0 Dci 115 (jl00, Jl01, Jl0h, Jl0m, Jl0u) (2006.08-???) 114km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1765 INA

FB 5PK1765 Pasek klinowy wielorowkowy INA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

5PK1763, 5PK1764, 5PK1765, 5PK1766, 5PK1767

numer części:

FB 5PK1765

producent:

INA

Status produktu: Normalny
Ilość żeber5
Długość [mm]1765
nr EAN4014870339432

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1765 INA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      015 997 48 92
MERCEDES-BENZ      0159974892
MERCEDES-BENZ      A 015 997 48 92
MERCEDES-BENZ      A0159974892
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1765 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1765 INA:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.