Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 6PK1230 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1230 INA

FB 6PK1230 Pasek klinowy wielorowkowy INA
45.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

6PK1228, 6PK1229, 6PK1230, 6PK1231, 6PK1232, 6PK1233, 6PK1234

numer części:

FB 6PK1230

producent:

INA

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1230
nr EAN 4014870118990

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1230 INA

numery OEM:
CITROËN      98 111 095 80
CITROËN      9811109580
FIAT      46747484
FORD      1650769
FORD      88 WF 6C301 A1A
FORD      88WF6C301A1A
MERCEDES-BENZ      1 206 504 21 80
MERCEDES-BENZ      12065042180
OPEL      98 111 095 80
OPEL      9811109580
PEUGEOT      98 111 095 80
PEUGEOT      9811109580
TOYOTA      90916-02664
TOYOTA      90916-02697
TOYOTA      90916-W2018
TOYOTA      9091602664
TOYOTA      9091602697
TOYOTA      90916W2018
VAUXHALL      98 111 095 80
VAUXHALL      9811109580
VOLVO      9146899
VOLVO      9487315
HYUNDAI      25212-03980
HYUNDAI      2521203980
HYUNDAI      90916-02664
HYUNDAI      90916-W2018
HYUNDAI      9091602664
HYUNDAI      90916W2018
HYUNDAI      97713-39850
HYUNDAI      9771339850
KIA      25212-03980
KIA      2521203980
KIA      90916-02664
KIA      90916-W2018
KIA      9091602664
KIA      90916W2018
KIA      97713-39850
KIA      9771339850
LOTUS      A120E7264S
LEXUS      90916-02664
LEXUS      90916-02697
LEXUS      90916-W2018
LEXUS      9091602664
LEXUS      9091602697
LEXUS      90916W2018

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1230 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1230 INA:

2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.