Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Renault TWINGO I Furgon/hatchback (S06_) 1.2 (S063, S064) (1993.03-1996.05) 55km » FB 6PK1255 ina
wybrany samochód: 
Renault Twingo I Furgon/hatchback (s06_) 1.2 (s063, S064) (1993.03-1996.05) 55km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1255 INA

FB 6PK1255 Pasek klinowy wielorowkowy INA
43.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

6PK1255, 6PK1256, 6PK1257

numer części:

FB 6PK1255

producent:

INA

Status produktu: Normalny
Ilość żeber6
Długość [mm]1255
nr EAN4014870129200

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1255 INA

numery OEM:
FIAT      55202378
FIAT      71744462
FIAT      71746482
VOLVO      9146117
VOLVO      9146844
HYUNDAI      25212-04050
HYUNDAI      25212-2B020
HYUNDAI      25212-2B120
HYUNDAI      25212-2B720
HYUNDAI      2521204050
HYUNDAI      252122B020
HYUNDAI      252122B120
HYUNDAI      252122B720
KIA      25212-04050
KIA      25212-2B020
KIA      25212-2B120
KIA      25212-2B720
KIA      2521204050
KIA      252122B020
KIA      252122B120
KIA      252122B720

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1255 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1255 INA:

Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.