Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » ABS-157 japanparts

Czujnik, prędkość obrotowa koła ABS-157 JAPANPARTS

ABS-157 Czujnik, prędkość obrotowa koła JAPANPARTS
japanparts ABS-157
Czujnik, prędkość obrotowa koła ABS-157
ABS-157
114.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
2 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

ABS-157

producent:

JAPANPARTS

Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
nr EAN 8052553008172

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła ABS-157 JAPANPARTS

CZUJNIK ABS JAPANPARTS ABS-157
numery OEM:
NISSAN      47900-2Y000
zamienniki:
V38-72-0079
brak
VEMO
151-01-157
brak
ASHIKA

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła ABS-157 JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Czujnik, prędkość obrotowa koła ABS-157 JAPANPARTS:

2021-02-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.