Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10F1005-JPN jpn

filtr oleju 10F1005-JPN JPN

10F1005-JPN filtr oleju JPN
13.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

10F1005-JPN

producent:

JPN

NISSAN ALMERA GA14DE DOHC 1.4I 16V 95->, GA16DE DOHC 1.6I 16V 95->, ALTIMA KS24DE DOHC 2.4I 16V 92->,
Gwint wewnętrzny [mm] : 3/4 - 16UNF

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie filtr oleju 10F1005-JPN JPN

numery OEM:
NISSAN      15208-55Y00
NISSAN      15208-60U00
NISSAN      15208-71J00
NISSAN      15208-G3100
NISSAN      15208-H1010
NISSAN      15208-H8901
NISSAN      15208-H8903
NISSAN      15208-H8904
NISSAN      15208-H8910
NISSAN      15208-H8911
NISSAN      15208-H8912
NISSAN      15208-H8916
NISSAN      42033-7000
NISSAN      42033-7110
NISSAN      A5208-H8903
NISSAN      A5208-H890C
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie filtr oleju 10F1005-JPN JPN w samochodach:

Opinie Klientów o filtr oleju 10F1005-JPN JPN:

2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.