Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Fiat 127 (127_) 0.9 (127A) (1971.09-1984.12) 45km » 10F1016-JPN jpn
wybrany samochód: 
Fiat 127 (127_) 0.9 (127a) (1971.09-1984.12) 45km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

10f1016jpn filtr oleju 10F1016-JPN JPN

10F1016-JPN 10f1016jpn filtr oleju JPN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

10F1016-JPN

producent:

JPN

NISSAN INTERSTAR 2.5DCI 02->, PRIMASTAR 2.0DCI, QASHQAI J10E 2.0DCI, X-TRAIL T31 2.0DCI, OPEL MOVANO 2.5DCI, VIVARO 2.0DCI, RENAULT KOLEOS 2.0DCI, MASTER 2.5DCI, TRAFIC 2.0DCI
wkład filtra

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie 10f1016jpn filtr oleju 10F1016-JPN JPN

numery OEM:
NISSAN      15209-00Q0A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie 10f1016jpn filtr oleju 10F1016-JPN JPN w samochodach:

Opinie Klientów o 10f1016jpn filtr oleju 10F1016-JPN JPN:

Mateusz, Zgorzelec
2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.