Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Opel MERIVA B nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (S10) 1.3 CDTI (75) (2010.06-2013.10) 75km » 10F2006-JPN jpn
wybrany samochód: 
Opel Meriva B Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (s10) 1.3 Cdti (75) (2010.06-2013.10) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

filtr oleju 10F2006-JPN JPN

10F2006-JPN filtr oleju JPN
13.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

10F2006-JPN

producent:

JPN

TOYOTA AURIS 1NDTV 1.4TDI 16V 06->, AVALON 1MZFE 3.0I 24V 94->, CAMRY 2/3VZFE DOHC 2.5I 24V, 3.0I 24V 88->, 1MZFE DOHC 3.0I 24V 93->, CELICA 3SGTE DOHC 2.0IT 16V 87->90, COROLLA 1NDTV 1.4TDI 04-> CRES
Gwint wewnętrzny [mm] : 3/4 - 16UNF

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie filtr oleju 10F2006-JPN JPN

numery OEM:
TOYOTA      08922-02010
TOYOTA      15601-34100
TOYOTA      15601-44010
TOYOTA      15601-44011
TOYOTA      15601-76009
TOYOTA      1E03-14-302
TOYOTA      1E04-14-302
TOYOTA      1E08-14-302
TOYOTA      1E13-14-302
TOYOTA      90915-03002
TOYOTA      90915-20001
TOYOTA      90915-20003
TOYOTA      90915-33021
TOYOTA      90915-40001
TOYOTA      90915-TB001
TOYOTA      90915-YZZJ3
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie filtr oleju 10F2006-JPN JPN w samochodach:

Opinie Klientów o filtr oleju 10F2006-JPN JPN:

Mateusz, Zgorzelec
2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.