Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Saab 9-3 Kombi (E50) 2.0 t (2007.01-2015.02) 163km » 10F3001-JPN jpn
wybrany samochód: 
Saab 9-3 Kombi (e50) 2.0 T (2007.01-2015.02) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

filtr oleju 10F3001-JPN JPN

10F3001-JPN filtr oleju JPN
22.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

10F3001-JPN

producent:

JPN

MAZDA 626 RF 2.0D 83->88, B2200 R2 2.2D 85->, E2200 R2 84->, 323 PN 1.7D 85->89, RF 2.0D 96->, KIA SPORTAGE I, II RF 2.TD/TDI 96->, BESTA HW/R2 2.2D 94->, ASIA ROCSTA R2 2.2D 92->
Gwint wewnętrzny [mm] : M20 x 1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie filtr oleju 10F3001-JPN JPN

numery OEM:
NISSAN      15208-HC310
NISSAN      15208-HC351
NISSAN      8259-23-802
NISSAN      K710-23-902
NISSAN      PN16-14-302
NISSAN      PN16-14-V61
NISSAN      RF66-14-V61A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie filtr oleju 10F3001-JPN JPN w samochodach:

Opinie Klientów o filtr oleju 10F3001-JPN JPN:

Mateusz, Zgorzelec
2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.