Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Volkswagen TRANSPORTER T6 Furgon (SGA, SGH, SHA, SHH) 2.0 TDI (2015.04-???) 140km » 10F4001-JPN jpn
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T6 Furgon (sga, Sgh, Sha, Shh) 2.0 Tdi (2015.04-???) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

filtr oleju honda 10F4001-JPN JPN

10F4001-JPN filtr oleju honda JPN
13.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

10F4001-JPN

producent:

JPN

SHUTTLE / ODYSSEY 95->

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie filtr oleju honda 10F4001-JPN JPN

numery OEM:
HONDA      04154-PR3-E00
HONDA      15200-PH1-004
HONDA      15220-PH1-014
HONDA      15400-611-003
HONDA      15400-679-003
HONDA      15400-679-004
HONDA      15400-679-013
HONDA      15400-679-023
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie filtr oleju honda 10F4001-JPN JPN w samochodach:

Opinie Klientów o filtr oleju honda 10F4001-JPN JPN:

Mateusz, Zgorzelec
2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.