Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10F4010-JPN jpn

filtr oleju 10F4010-JPN JPN

10F4010-JPN filtr oleju JPN
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

10F4010-JPN

producent:

JPN

HONDA ACCORD A16A1 1.6 86->, D16B6 1.6I 16V 98->, F18A3 1.8I 16V 86->, F18B2 1.8I 16V 98->, A20A1/2/3/4 2.0 86->, B20A2/8 DOHC 2.0I 16V 87->, F20A2/6 2.0 16V 90->, F20A8 2.0I 16V 90->, F20B5/6 VTEC 2.
Gwint wewnętrzny [mm] : M20 x 1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie filtr oleju 10F4010-JPN JPN

numery OEM:
HONDA      15400-PC6-003
HONDA      15400-PC6-004
HONDA      15400-PH1-003
HONDA      15400-PH1-004
HONDA      15400-PH1-F01
HONDA      15400-PH1-F02
HONDA      15400-PH1-F03
HONDA      15400-PH1-F04
HONDA      15400-PK1-003
HONDA      15400-PR3-003
HONDA      15400-PR3-004
HONDA      15400-PR3-005
HONDA      15400-PR3-305
HONDA      15400-RBA-F01
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie filtr oleju 10F4010-JPN JPN w samochodach:

Opinie Klientów o filtr oleju 10F4010-JPN JPN:

2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.