Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 25 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 288 | |
Minimalna grubość [mm] | 21 | |
Ilość otworów | 5 | |
Przetwarzanie | wysoko nawęglany | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 112 | |
Wysokość [mm] | 55 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 68,2 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 144,2 | |
otwór Ø [mm] | 16,5 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, KAMOKA 1031691 KAMOKA
FORD | 1001093 | |
FORD | 1044569 | |
FORD | 1045994 | |
FORD | 1143640 | |
FORD | 1143641 | |
FORD | 1526686 | |
FORD | 7236232 | |
FORD | 7M0615301E | |
FORD | 7M0615301G | |
FORD | 95VW-1125-B1D | |
FORD | 95VW1125BC | |
FORD | 95VW1125BD | |
FORD | 95VWX 1125 B1D | |
FORD | 95VWX-1125-BE | |
FORD | 95VWX1125BD | |
SEAT | 7M0 615 301 E | |
SEAT | 7M0 615 301 G | |
SEAT | 7M0615301E | |
SEAT | 7M0615301E/G | |
SEAT | 7M0615301G | |
SKODA | 7M0 615 301 E | |
SKODA | 7M0615301G | |
VAG | 7M0 615 201 E | |
VAG | 7M0 615 301 | |
VAG | 7M0 615 301 E | |
VAG | 7M0 615 301 G | |
VAG | 7M0 6615 301G | |
VAG | 7M0615301E | |
VAG | 7M0615301E/G | |
VAG | 7M0615301G | |
VAG | 7MO615301G |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, KAMOKA 1031691 KAMOKA w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, KAMOKA 1031691 KAMOKA:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.