Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Kia SORENTO II (XM) 2.2 CRDi 4WD (2009.11-???) 197km » 7013009 kamoka
wybrany samochód: 
Kia Sorento Ii (xm) 2.2 Crdi 4wd (2009.11-???) 197km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 3PK750 7013009 KAMOKA

7013009 PASEK WIELOROWKOWY 3PK750 KAMOKA
16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7013009

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 750
Ilość żeber 3

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 3PK750 7013009 KAMOKA

numery OEM:
MG      CDU2160
MG      PQS101450
RENAULT      8200041848
RENAULT      8200830183
RENAULT      8671020358
ROVER      AHU2716
ROVER      CDU 2160
ROVER      CDU2160
ROVER      DBP 4281
ROVER      DBP4281
ROVER      GFB 352
ROVER      GFB 70755
ROVER      GFB352
ROVER      GFB70755
ROVER      GMB 30735
ROVER      GMB 30755
ROVER      GMB30735
ROVER      GMB30755
ROVER      GMB70755
ROVER      PQS 101450
ROVER      PQS101450
SUZUKI      95141M79F00
SUZUKI      95141M79F00000
TOYOTA      90080-91054
TOYOTA      9008091054
TOYOTA      99363-20750
TOYOTA      99363-30750
TOYOTA      99363-80750
TOYOTA      9936320750
TOYOTA      9936330750
TOYOTA      9936380750
TOYOTA      9936390750
DACIA      8200041848
DACIA      8200830183
DACIA      8671020358
LAND ROVER      AHU2716
LAND ROVER      CDU2160
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 3PK750 7013009 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.