Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Ford FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.6 LPG (2009.10-2011.07) 115km » 7014009 kamoka
wybrany samochód: 
Ford Focus Ii (da_, Hcp, Dp) 1.6 Lpg (2009.10-2011.07) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 4PK735 7014009 KAMOKA

7014009 PASEK WIELOROWKOWY 4PK735 KAMOKA
11.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7014009

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 735
Ilość żeber 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 4PK735 7014009 KAMOKA

numery OEM:
JAGUAR      JD61137
JAGUAR      JDE3903
RENAULT      7700856107
RENAULT      7700870367
RENAULT      7700870367D
RENAULT      7700870896
RENAULT      8200027520
ROVER      GFB80750
ROVER      GMB40750
ROVER      PQS10013
ROVER      PQS10013EVA
CHEVROLET      25183063
CHEVROLET      96352517
CHEVROLET      96569402
DAEWOO      25183063
DAEWOO      96352517
DAEWOO      96569402
FORD USA      1120199
FORD USA      XS7E-6C301-CC
AUSTIN-HEALEY      GFB80743
AUSTIN-HEALEY      GFB80750
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 4PK735 7014009 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.