Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 7015026 kamoka

PASEK WIELOROWKOWY 5PK950 7015026 KAMOKA

7015026 PASEK WIELOROWKOWY 5PK950 KAMOKA
 

    Ocena:
numer części:

7015026

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 950
Ilość żeber 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 5PK950 7015026 KAMOKA

numery OEM:
AUDI      07L903137C
AUDI      07L903137M
BMW      11 28 1 433 948
BMW      11 28 1 437 874
BMW      11281433948
BMW      11281437874
BMW      1433948
HONDA      31110P12505
HONDA      31110P12A01
HONDA      31110P12A02
MAZDA      F20115908A
MAZDA      F20118908A
MAZDA      F80715908A
MITSUBISHI      MD172544
MITSUBISHI      MD188026
MITSUBISHI      MD192809
NISSAN      11720-0C800
NISSAN      11720-0C805
NISSAN      117200C805
NISSAN      A1720-0C800
NISSAN      A1720-0C80M
SUZUKI      17521-78R00
SUZUKI      1752178R00
TOYOTA      9091602157
TOYOTA      9091602232
TOYOTA      9936550950
KIA      0K9AC15907
VAG      07L903137C
VAG      07L903137M
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 5PK950 7015026 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.