Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Ford FOCUS C-MAX (DM2) 1.6 Ti (2004.08-2007.03) 115km » 7120116 kamoka
wybrany samochód: 
Ford Focus C-max (dm2) 1.6 Ti (2004.08-2007.03) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CEWKA ZAPŁONOWA DACIA DOKKER 12-, LODGY 12- 7120116 KAMOKA

7120116 CEWKA ZAPŁONOWA DACIA DOKKER 12-, LODGY 12- KAMOKA
kamoka 7120116
CEWKA ZAPŁONOWA DACIA DOKKER 12-, LODGY 12- 7120116
7120116
83.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7120116

producent:

KAMOKA

złącze M4
Dla numeru OE 224336134R
Ilość biegunów 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA DACIA DOKKER 12-, LODGY 12- 7120116 KAMOKA

numery OEM:
RENAULT      224336134R
RENAULT      6001543604
RENAULT      7700274008
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA DACIA DOKKER 12-, LODGY 12- 7120116 KAMOKA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.