Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 7710107 kamoka

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ARENA 97-01 7710107 KAMOKA

7710107 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ARENA 97-01 KAMOKA
kamoka 7710107
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ARENA 97-01 7710107
7710107
57.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

7710107

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c] 89

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ARENA 97-01 7710107 KAMOKA

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ARENA 97-01 7710107 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ARENA 97-01 7710107 producenta KAMOKA

RENAULT

7700109641, 7700112491, 7701474248, 7701474249, 7701714288, 7701716338

OPEL

09108311, 09109604, 09112262, 09112841

numery OEM:
OPEL      09108311
OPEL      09109604
OPEL      09112262
OPEL      09112841
RENAULT      7700109641
RENAULT      7700112491
RENAULT      7701474248
RENAULT      7701474249
RENAULT      7701714288
RENAULT      7701716338
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ARENA 97-01 7710107 KAMOKA w samochodach:

Opinie Klientów o TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ARENA 97-01 7710107 KAMOKA:

Adrian, Warszawa
2025-09-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.