Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Iveco EUROCARGO V 150E.22P CNG MY24 (2024-???) 220km » 7710110 kamoka
wybrany samochód: 
Iveco Eurocargo V 150e.22p Cng My24 (2024-???) 220km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) DACIA DUSTER 10-18 7710110 KAMOKA

7710110 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) DACIA DUSTER 10-18 KAMOKA
kamoka 7710110
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) DACIA DUSTER 10-18 7710110
7710110
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek
4 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7710110

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c] 83

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) DACIA DUSTER 10-18 7710110 KAMOKA

numery OEM:
NISSAN      11061-00Q0D
NISSAN      11061-00Q1F
NISSAN      11061-00QAM
RENAULT      8200400554
RENAULT      8200558758
RENAULT      8200954288
SUZUKI      17690-84A50
SUZUKI      17690-84A50-000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) DACIA DUSTER 10-18 7710110 KAMOKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.