Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Alfa Romeo SPIDER (939_) 2.4 JTDM (939DXM1B, 939EXM1B) (2008.03-2011.03) 210km » 7710158 kamoka
wybrany samochód: 
Alfa Romeo Spider (939_) 2.4 Jtdm (939dxm1b, 939exm1b) (2008.03-2011.03) 210km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) VOLVO C30 06-13, C70 97- 7710158 KAMOKA

7710158 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) VOLVO C30 06-13, C70 97- KAMOKA
kamoka 7710158
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) VOLVO C30 06-13, C70 97- 7710158
7710158
112.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7710158

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Dla numeru OE 30637216
Temperatura otwarcia [°c] 90

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) VOLVO C30 06-13, C70 97- 7710158 KAMOKA

numery OEM:
VOLVO      30637216
VOLVO      30637243
VOLVO      30650023
VOLVO      30650469
VOLVO      30777476
VOLVO      31219205
VOLVO      31293698
VOLVO      31293700
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) VOLVO C30 06-13, C70 97- 7710158 KAMOKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.