Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 7710164 kamoka

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) FORD C-MAX 03-10 7710164 KAMOKA

7710164 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) FORD C-MAX 03-10 KAMOKA
kamoka 7710164
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) FORD C-MAX 03-10 7710164
7710164
53.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

7710164

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c] 89

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) FORD C-MAX 03-10 7710164 KAMOKA

numery OEM:
VOLVO      0030757408-7
VOLVO      30711785
VOLVO      30731313
VOLVO      30757408
VOLVO      31251245
VOLVO      31293611
FORD USA      1251261
FORD USA      1302167
FORD USA      1312630
FORD USA      1355791
FORD USA      1355792
FORD USA      1358179
FORD USA      1450962
FORD USA      1476110
FORD USA      1566316
FORD USA      4M5Z-8575-F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) FORD C-MAX 03-10 7710164 KAMOKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.