Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Lancia YPSILON (312_) 0.9 TwinAir (312.PXG11, 312.PXG1A, 312.YXG11, 312.YXG1A) (2011.05-???) 86km » 7710183 kamoka
wybrany samochód: 
Lancia Ypsilon (312_) 0.9 Twinair (312.pxg11, 312.pxg1a, 312.yxg11, 312.yxg1a) (2011.05-???) 86km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) ALFA ROMEO MITO 08-10 7710183 KAMOKA

7710183 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) ALFA ROMEO MITO 08-10 KAMOKA
kamoka 7710183
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) ALFA ROMEO MITO 08-10 7710183
7710183
70.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7710183

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Dla numeru OE 55224022
Temperatura otwarcia [°c] 88

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) ALFA ROMEO MITO 08-10 7710183 KAMOKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      55224022
CHRYSLER      0000055224022
FIAT      55194271
FIAT      55202373
FIAT      55224022
LANCIA      55194271
LANCIA      55202373
LANCIA      55224022
OPEL      55202373
OPEL      93184200
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) ALFA ROMEO MITO 08-10 7710183 KAMOKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.